Orsak och verkan

Jag vill börja med att säga att det var åtta år sedan jag var tonåring. Jag tar inte det här med musik och subkulturer alltför allvarligt, bara så att ni vet. Jag måste ändå berätta något. Såhär var det: Nyligen såg jag en skylt med reklam för CD-skivor när jag var ute med Blaufish. "Titta, jag har blivit folklig!" utropade jag och pekade på en trippel-CD med namnet Absolute Synth Anthems som tydligen var i ropet just nu. Blaufish tyckte inte alls att jag hade blivit folklig utan gissade på att mina favoriter knappast fanns med i samlingen. Jag trodde samma sak, men tyckte ändå att det var lite kul. Jag antog att det mest var 80-talspop på skivorna för när något kallas anthem, som i nationalsång, måste det rimligtvis vara låtar som en stor publik kommer ihåg och tycker om. Jag blev alltså inte förvånad när jag upptäckte att 80% eller mer av det hela var gammal klassisk synthpop från när jag var barn. Inget jag är jättesåld på, men de som var tonåringar på den tiden tycker nog att det är roligt.

Men, nu kommer vi till det konstiga! Vad gör Robyn i det här sammanhanget? Hon är en av mina favoritartister och de två senaste plattorna är lysande, men inte gör Robyn synth, eller gör hon det? Jag känner att jag vill tala ut med någon om det här. Ska genast göra det. ;) (Hur sommarplågan "Human" med pop/rock-bandet The Killers skulle kunna passa in här vill jag inte ens börja fundera på.)

Nu har jag pratat ut med Blaufish som skojade om att de som satte ihop låtlistan till de tre skivorna hade sökt på Last.fm och Spotify för att se vad de som lyssnade på synth egentligen lyssnade på, för att få ihop den rätta blandningen. Jag har lyssnat en hel del på Robyn den senaste tiden. Allt är mitt fel! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Robyn är duktig på att sjunga. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback