Någonting nytt

Jag var på pizzamöte med klubben ikväll och vi pratade om Covenants nya singel som ligger ute på Spotify nu. Ja, de ska släppa en skiva efter en lång väntan. Det är säkert fler än jag som väntat och hoppats på något bra. Så kom nu singeln "Lightbringer". Den låter betydligt popigare än det äldre materialet, samarbetet med Necro Facility är tydligt, den är medryckande och passar säkert på ett dansgolv om någon gör en remix av den (annat än radioversionen). Någon kommer att göra det, ganska många förmodligen. Om det spelades synth i radio skulle detta bli en radioplåga. Så, vad tycker jag egentligen om det här? Jag tror att jag måste låta allt det nya sjunka in, samla tankarna lite, diskutera med någon. Jag tror att låten kanske är riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback