Isvinter

Jag ägnade min lediga dag åt att ta det lugnt och ladda upp här hemma, dricka världens godaste kaffe (Monsun Malabar), se en dramatisk film och försöka få mitt hem att se snyggt ut trots "mörkläggningsgardinerna" och handdukarna i fönstren. Det var nämligen 9 grader här inne igår så jag har gjort mitt bästa för att skrämma upp temperaturen till över 20-strecket vilket faktiskt lyckades. Hur kallt det är ute vill jag inte gärna tänka på.


Sen har jag även gjort en djupdykning i "Viktiga lådan" där allt viktigt finns så att det lätt ska kunna hittas vid behov. Där hittade jag, längst ner, min reservladdare till mobilen som var vad jag var ute efter.

Jag gjorde även följande fynd:
  • Neongröna öronproppar
  • Ekonomplånbok (ja, en sån där platt sak av metall som man lägger kreditkort i, fick den som reklampryl nån gång)
  • Tre namnskyltar att bära på den typ av jobb då man bär sådana (från tidigare karriärer)
  • Minst åtta rullar tejp av den dåliga sorten
  • Skivor: Dylans "Modern times" (som fick äran att spelas) och Mansons "Eat me, drink me"
  • Anime: "Nausicaä"
  • Blomformad nagelfil
  • Kasettbandsfodral
Skulle vilja påstå att det är fynd som är fullt jämförbara med vad som fanns under sängen
sist jag kollade. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

9 grader inne! Vad beror detta på? Dåligt tätade fönster? Eller dålig isolering i största allmänhet? Speciellt mitt badrumsfönster släpper in en massa kalluft, men i själva lägenheten är det ändå 17 grader innan jag satt igång elementet.

2010-01-07 @ 08:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback