Att sikta mot stjärnorna

Ni kanske undrar varför jag har bloggat så lite den senaste tiden, men jag har haft spännande grejer på gång. Det var nån som undrade varför jag som är så musikintresserad inte startar ett band. Sagt och gjort! Band är väl inte riktigt rätt term, det är en liten electroakt, med mig på sång, keyboard och programmering. Keyboard som i tangentbord, menar jag förstås då. Vi, eller jag, heter RFC2549 (som en hyllning till FGFC820) och kör en mix av dark electro och EBM. Lokaltidningen körde en liten grej om det idag faktiskt och sa att det låter som en blandning av Tyskarna från Lund och vitt brus. Bästa beröm! Debutskivan "Avian Carriers" beräknas komma om precis ett år, får jag hoppas, det är inte helt klart med dealen ännu. Jag har än så länge bara en låt, men den är jag å andra sidan väldigt nöjd med. Den innehåller samplingar av min drajvande hårddisk samt en inläsning av "Världarnas krig" (den med rymdinvasionen och det, ni vet), som jag spelar upp baklänges och lägger röstförvrängare på. Det var en kille som hörde den på IRC och tyckte den var grym. Nu går den tydligen varm på DAC (som Svensktoppen, fast med synth och så), så den måste ju ha läckt ut på nätet. All publicitet är bra publicitet, tänker jag. Det har faktiskt lett till en spelning, i Bonn av alla ställen. Jag hoppas det var i Bonn. Det kan ha varit Garmisch-Partenkirchen också, men det funkar inte, för då spricker tidsplanen. Det är några andra band som spelar också, som förband antar jag. Nåt som lät som ett filformat, WMV... VNV eller nåt, samt ett annat, Front nånting. Hoppas de håller det kort. Spelningen är faktiskt redan ikväll. Inte velat säga nåt om det, eget skryt luktar illa. Jag tar fembussen, enklast så. Undrar bara hur jag ska få med datorn. Min egen är det lugnt med, men jag tänkte köra ett extranummer med en annan maskin, en D22:a. Har fått låna den över påsken, men har inte lastbilskort så det är ju frågan hur jag får ner den till spelningen. Får väl hoppas att det löser sig. Nu rullar karriären igång iaf. Friskt vågat, hälften vunnet! :)


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Haha, först såg jag bara Bonn, och tänkte att du skulle dit på "riktiga" business, så att säga, men sedan insåg jag att det visst var 1 april igår. :D

2010-04-02 @ 13:25:43
Postat av: Kaprifol

s Jo, det var ju inte helt på allvar det där, fast när jag väl skrivit inlägget blev jag lite sugen på att faktiskt testa att göra lite musik. Se vad det blir. :)

2010-04-04 @ 11:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback