Den rockande grannen?

Jag ser inte mina grannar särskilt ofta. Den ende jag faktiskt växlat några ord med och skulle kunna känna igen ute på stan är en till synes välartad granne. Sådana finns inte, därför har jag förstås undrat vad haken är. Idag kom svaret: han hade satt upp en lapp om att hans band skulle repa i hans lägenhet under kvällen och att de ville varna för höga ljudnivåer. Aha, jag visste väl att det fanns något! Nu visade det sig dock att de inte störde alls. Inne hos mig hördes inte ett pip. Ute i korridoren kunde jag svagt höra att de körde några covers på Green Day och faktiskt gjorde det väldigt bra. ...och så hade de som sagt satt upp lappar om det. Höjden av välartat, alltså. Ska inte detta vara ett studentområde? :)

Kommentarer
Postat av: Klimakteriehäxan

Lyckliga du! Vi bor lyhört. Jag vet t ex när grannen går på toa (han använder inte papper när han kissar, spolar innan sista droppen hunnit ramla ner ...) och det är info jag skulle kunna leva utan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback