Miss Biohazard

Jag lyssnar på Fever Ray, detta fantastiska musikaliska experiment. "Keep the streets empty for me" passar bra idag. Staden är öde. Alla sover, gatorna ligger tomma. Den lokala pizzerian laddar förmodligen inför eftermiddagsfrukostarna. Jag ska på maskerad ikväll. Jo, det är underligt att festen är en söndag, men det finns förklaringar. Dessutom är det bra att det inte blir så sent, för det blir det inte, alla ska ju jobba. Jag har kollat med värdinnan att det verkligen är maskerad, för ibland är det bara jag som tror det, men hon ska spöka ut sig till tänderna och jag får inte veta till vad. Jag gissar att hon ska vara vampyr eller sjörövare, det är jag nästan hundra på. Eftersom det inte är någon utflippad tillställning utan något mer småskaligt och stillsamt vill jag vara lite måttlig. Valet stod mellan galen skönhetsmiss och något från filmen "Resident Evil". Jag kunde inte välja, så här är hon: Miss Biohazard. Det krävdes lite tejp och en sån där byggmask från Gubbdagis (den är väldigt lätt att andas i, men jag kommer verkligen inte att ha på den hela kvällen, bara när jag ska skrämmas - den är svår att äta i :). Praktiskt med mask när man är lite småförkyld och inte vill smittas. ;)


Bäst att se upp för henne... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback