Lycklig när det regnar (men inte bara då)

Det är något visst med oväder - om det nu är ett lagom stort sådant, ett som är hanterbart - det får mig att leva upp. Idag ösregnar det och även om det är fint så tycker jag synd om studenterna som har en stor utomhusfest ikväll. Jag ägnar mig åt att laga väldigt mycket mat så som jag gör på helger. Det ger mig ro på nåt sätt. Under tiden lyssnar jag på "I'm only happy when it rains" med Garbage, en klassiker från min tonårstid (det finns en underlig musikvideo till låten här om ni är nyfikna). För några år sedan, i relativt modern tid, när jag nästan hunnit glömma bort hur fin den låten är var jag på väg hem från en konsert tillsammans med några vänner och bekanta. Alla var trötta och ingen orkade säga så mycket även om det hade varit en rolig kväll. Det är fyra på morgonen eller så, helt tomt på stan, en koltrast har vaknat. Så börjar det plötsligt regna och en i sällskapet  börjar helt oprovocerat att sjunga på den här låten. Det var lite fint, det var det. Tror koltrasten tyckte det också. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback