Lördagskvällen

Oj, det var roligt igår. :) Det brukar det iofs alltid vara, men det var fint att allt flöt på bra med arrangemanget trots att de mer rutinerade arrangörerna inte kunde vara med just den här kvällen. Allt löste sig ändå: folk hade roligt,  vi fick igång rökmaskinen och hade inga större problem med skivspelarna. Idag ska jag försöka tvätta lite, jobba lite med en hemtenta och sen är jag bortbjuden på fika. Känns som att jag behöver det för att piggna till. Vi kan väl ta och lista gårdagskvällens...

Hoppsan: Efter att ha haft all tid i världen inser jag plötsligt att jag måste springa till bussen för att hinna ner på stan i tid. Jag har 20 minuter på mig och jag är inte klädd eller sminkad. Skivor och allt jag ska ha med mig är dock fixat, men hey, man kan ju inte gå ut och se ut hursomhelst. Jag lyckas kleta mascara i ansiktet, trassla till en stackars slips och skaka om min Joltcola så att den blir högst obehaglig att dricka. ...men allt ordnar sig.
Oanvända: Öronproppar (opraktiskt under hörlurar) och skavsårsplåster (omöjligt utanpå strumpbyxor).
Lyx: Dela taxi på vägen hem. Tack för att ni klämde in mig!
Varmaste: Mjukisbyxorna! Helt underbart att få dra på sig dem när kvällen var över. Jag var den enda som inte frös.
Låtönskning: "Har ni
Ma Baker?" Istället för att fräsa något om att "du kan glömma 70-talsdisco ikväll" så sa jag att "kanske nästa gång", för det är ju en grym låt, det måste jag säga. Kanske i ett annat sammanhang dock. :)
Överskattade: Seriösa låtlistor. Ärligt talat, jag har gjort min sista. Efter att våra duktiga gäst-DJ:s (tack för en fin insats!) fått lite extra tid slutade det med att jag spelade vid två istället för vid elva och tro mig, det är stor skillnad på vad man kan spela vid vilken tid på dygnet. "Under my control" är perfekt tidigt på kvällen, men när klockan närmar sig tre är det inte en människa som har kontroll över någonting alls så då kör man And One så att folk får dansa. ;)
Hemmabygge: Vad är det där för lyxig blixtdämpare du har? frågar jag festfotografen (som fick mig att se bra ut på bild, yes!). Svaret blir: det är en russinburk med tändstickor och gummisnoddar på. Det ni!
Tack alla som dök upp! Vi ses nästa gång! :)

Kommentarer
Postat av: Oscar

Jepp, dina bilder blev helt okej! Såg dem igår. Alla typ 300 av dem (-:

2009-01-28 @ 09:53:15
Postat av: Kaprifol

Vänta nu... hur hänger det här ihop? Ah, det är förstås du som är du. :) Nu är jag med! Ska bli jättekul att få se bilderna.

2009-01-28 @ 10:32:57
Postat av: Oscar

Nope!

Jag är lysator-Oscar, men ibland även linslusen-Oscar. Men fotograf-Oskar (notera k:et!) är också med i Linslusen. Och via linslusen såg jag bilderna här om dan (-:

2009-01-29 @ 00:12:30
Postat av: Kaprifol

Men gahh! Förhandstitt är fusk. ;) Ber du Oskar lite snällt att skicka in de bilder han vill dela med sig av till oss NN-människor? Jag kan vara kurir med ett USB-minne om det skulle vara så. Kanske är lättast.

2009-01-29 @ 09:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback