Barbie girl, yrvaken

Pigg och fräsch vet ni, det är vad jag är idag. Hjälpligt iaf. :) Det är dags för lite hurtshopping (jag ska vara smakråd) så jag ska alldeles strax sticka ner på stan. Igår var det ett väldigt hålligång, men "Det blir inte så sent, bandet ska spela tidigt" har väl aldrig varit ett sant uttalande. Inte för att jag trodde på allvar att de skulle börja vid åtta-nio-tiden, men det blev betydligt senare än förväntat och jag valde att se enbart halva konserten så att jag skulle hinna med sista nattbussen hem. Lite synd, för de var verkligen bra, men man måste ju komma hem också... och så har jag en ypperlig anledning att höra dem spela en gång till. ;) Förövrigt, en parentes: det här är inte min idé, men visst vore det sjukt bra med en matinéklubb som slutade vid 21 eller så? Då kan man ta två utekvällar på samma kväll eller så kan man komma hem jättetidigt. Oslagbart! Varför har ingen kommit på det innan?

Sen var det ju det där med musiken på själva klubben... Det var som sagt nåt eurotechnoaktigt som gällde på dansgolvet och jag var tveksam först, men hur härligt är det inte att återuppleva sitt glada 90-tal igen? Alla verkade gilla det, även de som bara dansar till Das Ich i vanliga fall. Det är slutligen bevisat att ingen kan motstå att sjunga med i "Barbie girl". *fniss* Hursomhelst, det var en trevlig kväll och mina små dilemman angående klädsel löste sig. Det var en mycket fri klädkod och jag försökte se lite 90-tal ut och bar flera färger på samma gång. Färg! Det ni. ;) (Och ja, jag kändes igen utan att behöva utbrista "Vet ni vem jag är?!" på storslaget divamanér, även om det hade varit roligt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback