En dag på stan

Festa och flytta tycker mina kloka läsare att jag ska göra. Bra planer, faktiskt. :) Idag tog jag mig ner på stan, men kände mig inte tillräckligt pigg för Betongsjön (nån sorts utomhusbassäng mitt i stan) eftersom ljudnivån där brukar vara väldigt hög. Istället ägnade jag mig åt lite reashopping och kom hem med flera fina plagg från Gina Tricot. Jag är inte tillräckligt ung/trendig/häftig för att att kunna bära kläder därifrån till vardags (är någon det egentligen?). En del kan jag dock träna i och andra funkar utmärkt till fest (fast jag hittade en anständig, jobbvänlig kjol den här gången, cool!). När jag går på klubb får jag ibland (av mig mycket uppskattade) positiva kommentarer om kvällens outfit och då är det inte tysk postorder som man kan tro utan reaplagg från Gina. ;) Hursomhelst, när det är billigt är det lätt för mig att hitta onödiga saker som jag "behöver". Då brukar jag tänka till mig själv att "nej, den där kommer du aldrig ha tillfälle att bära". Då kontrar mitt shoppingglada jag med "Men det kanske dyker upp ett tillfälle!". Nä, vet du vad Kaprifol! Om det dyker upp ett tillfälle då det enda lämpliga att bära är en superkort rosa fluffklänning som är två nummer för liten så kanske du kan hoppa över att ta det där tillfället i akt och göra något bättre. Sagt och gjort! Ingen fluffklänning. *s*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback