Tinitus 2009 - dag 2

Morgondagen grydde och det blev lördag. Efter en solig dag på stan bar det av till nästa konsertkväll. Märkligt koncept egentligen, med två helkvällar på varandra. Det är nog ingen som är på topp båda kvällarna. Faktum är att många verkade ha valt att bara gå första dagen. Några gjorde dock tvärtemot. Två prydliga killar, den ena i sjömanskostym, hejdade mig och frågade "Ursäkta fröken, men var är röjet?". Det var nånstans i pausen mellan första och andra spelningen, andra dagen. Killarna hade just dykt upp och tyckte att det hela var ganska avslaget, minst sagt. Jag pekade ner på en ensam person på dansgolvet och förklarade att röjet är där. På något sätt kändes lördagen som en efterfest, men som sådan var det inte något fel på den alls. Att de som stannade till tre natten innan inte var sina piggaste jag märktes tydligt - många dök upp först innan Kliniks spelning, vad det verkade. Det är där någonstans som vi avlägsnar oss, något jag inte tänkte gräma mig över, även om det var trist att behöva gå. (Vi var båda febriga och dana, tackochlov var jag inte magsjuk, vilket jag trodde då.)

Men, vi börjar från början! Först ut var Portion Control som var tuffa och bara körde på när allt krånglade. Sångarens effektmikrofon gav inga ekoeffekter alls utan en alldeles vanlig röst och bildspelet på storskärm ville till en början inte gå igång utan istället visades ett grönskimrande Windows-landskap. Starkt att bara fortsätta i en sån situation! Vi hittade sittplatser där vi slog oss ner och var mobilfjortisar (Fisken telefonbloggade lite samt meddelade sig till mig genom att skriva saker på sin telefon och räcka över den till mig, sött!).

Äntligen är den gröna ängen och sommarhimlen borta... ;)

Sen ville jag ut på dansgolvet för Northborne vet jag är dansanta, de spelade på SAMA när vi var där. Den gången var det två fokuserade DJ:s som livemixade tillsammans, men nu stod där bara en av dem, klädd i... nej, jag tror inte att ord kan förklara, men 80-talet ringde och ville ha både skinnjackan, mustaschen, hockeyfrillan och glasögonen tillbaka. ;) Riktigt svängig och välgjord musik med en underhållande show fick vi avnjuta. Inget Windows i bakgrunden dock, här användes en Mac.

Mellansnacket var på norska, bara det är ju fint! :)

Det brukar vara trist att få med folks huvuden på bild, men på bilden under är det lite tvärtom. Inte en människa hade en dålig hårdag! Snyggt!


Sista bandet vi såg var Spectra*Paris som tog plats och upplevdes som en blandning av Client och Spice Girls. Girl power! Lite mindre bas hade varit bra, tycker jag personligen, men bra var det.


Sen blev det då dags att tacka för oss, men med den moderna tekniken är det aldrig riktigt slut. Jag bäddar in en liten spellista åt er så kan vi uppleva alltihopa på nytt. (Jättetack till alla er som filmade!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback