En stor uppgift

Det är bara att inse: Jag har fullkomligt tappat kontrollen över innehållet i min garderob. Med tanke på att jag går i ungefär samma jeans och tröjor mest hela tiden är det ett under hur mycket kläder jag egentligen äger. För att få lite ordning bestämde jag mig för att fotografera rubbet, plagg för plagg och katalogisera dem på något sätt. I början var det roligt, sedan började det bli monotont och därefter blev det lustigt igen när jag började fundera över hur jag skulle få in allt igen. Jag har fotat ganska mycket nu och det är inte på långa vägar färdigt, jag säger inte mer än så. Det är naturligtvis roligt att upptäcka att man har så pass många fina klädesplagg, men det är bra konstigt ändå, för jag shoppar nästan aldrig. Hur kunde det bli såhär? En orsak till att det blivit så många plagg är att jag aldrig gör mig av med något och jag kommer fortfarande i det jag hade på högstadiet, till viss del även sådant jag hade innan dess. 10-15 år, ja ni kan ju tänka er. Nu är planen att använda allt fint samt att skänka bort sådant som inte passar längre. ...men först har jag några foton att ta.

Överraskande upptäckter...
  • Jag har fem(!) volangkjolar. Vem kunde tro det?
  • Antalet jeansjackor ska vi inte tala om.
  • Min fina slips är återfunnen. Äntligen!
  • Många av mina fest-toppar ser väldigt "Miss Texas" ut om ni förstår vad jag menar. Glittriga, grälla och sådär. Måste jag skaffa ett par cowboystövlar för att kunna ha dem?

Kommentarer
Postat av: Tagge

Haha... precis den idén har jag länge haft i huvudet (att fota plaggen alltså). Sen kanske man kunde göra nån slags auktion på nätet. ;-) Skulle kunna öppna egen second hand... eller bara skänka bort till behövande.

Hoppas jag får se dina bilder så småningom.

Ha en fin helg.

2008-09-27 @ 20:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback