Bra att ha till hands

Idag sände jag en tacksam tanke till min exjobbshandledare som hade mitt arbetsrum förut och lämnade kvar ett halvt bibliotek, en liten väderkvarn av gips, en packe smartcards och en hel del annat. Det var såhär att jag skulle ut och äta på ett lite finare ställe än hos datorklubben och typiskt förstås: jag hade inga fickor och ingen handväska heller. Vad gör man då med sina värdesaker? Släpa med sig ryggsäcken är ju lite otympligt och jag hade inte möjlighet att hinna hem emellan för att hämta en liten väska. Ett knep jag läst någonstans är att ta ett kuvert och ha det som kuvertväska. Säkert jättesmart om kuverten som finns till hands inte har fula stämplar på sig eller är i A3-format. ;) Lösningen blev istället min f.d. handledares kvarglömda lilla laptopväska (eller handdatorväska kanske, pytte-pytte). Väldigt stilfullt och klart bättre än plan B: en illgul plastficka. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback