Cellorock dessutom

Stoppa pressarna, min musiksmak är inte vad den har varit! Det började med att jag kollade upp cellorockbandet Rasputina lite närmare eftersom last.fm brukar påstå att jag borde gilla dem, och last.fm har loggat 21790 musiklyssningar från min sida så de borde sannerligen veta. Så, jag valde webbradiostationen med Rasputinas liknande artister och en massa bra dök upp... sen var jag fast där. Det här innebär förstås inte att jag kommer att ge upp varje sig Vivaldi eller VNV Nation, jag bara breddar mig lite. :) Så, några bra tips: Matson Jones (för att det låter så snyggt med stråkarna och basen),  Amanda Palmer (för texterna), Emilie Autumn (för det teatrala) och Johnette Napolitani (för hennes sätt att sjunga). (Allt ovanstående är förövrigt överdrivet, vräkigt och lite för mycket i sitt uttryck, men så är det med mycket av det som jag gillar. ;)

Seriöst, hur kunde det här gå till? (Taggmoln härifrån.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback