Väskor!

Vad gör man egentligen med alla grejer man måste bära med sig? Teknologmodellen är att använda ryggsäck för det som är tungt och byxor med stora fickor till det som är viktigt. Andra alternativ är att bära midjeväska (vilket en väninna har sagt att jag inte ens får äga en) eller att bära runt på allting (otympligt)... eller så kan man ha handväska. Jag tycker att det är både modigt och snyggt när killar vågar bära någon form av mindre axelremsväska. För somliga är det dock inte ett alternativ när både GPS:en och gasolköket ska med. ;) För kvinnor däremot är det väldigt populärt att bära handväska oavsett ålder och personlighet. När jag var liten tyckte jag att det bara var "tanter" som hade handväska, medan det idag är något för alla åldrar. Kanske var min åsikt om när man blir tant (vid 20 kanske? :) lite annorlunda då. Hursomhelst, idag är handväskan mycket mer än något att bära sina prylar i. Den har blivit en statussymbol och samtidigt något att visa sin personlighet med. Ett intressant fenomen, helt klart. Själv har jag ett antal att växla mellan. Jag är helt klart nyfiken på boken jag hörde talas om igår, "Väskor - en passion" av Johanna Davidsson. Den ska jag försöka få tag på!

image334
Kvinnans statussymbol, sägs det. De här hänger med mig till jobbet ibland.

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Ser du har en del väskor.. jag oxså alla de modeller och storlekar. Gillar tygväskorna, säckarna mest nu. Man får plats med en hel del i de där. Mannen min bär på en väska runt axeln, då vi är på våra utflykter.. Lite tungt för mig och så ska jag ju alltid ha kameran tillhands:-)
Ha de gott..

Postat av: Blaufish

Trangia mini och det lilla gasolköket går säkert ner någon av dina större dina handväskor =)

2008-05-06 @ 23:55:15
URL: http://blaufish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback