Mobilfjortis

Jag har varit hem-hemma och hälsat på familjen. Det är alltid mysigt. Tyvärr hamnade jag snett bakom en mobilfjortis på tåget hem till mig. Det luriga med mobilfjortisar är att de kan se ut som vanliga skötsamma ungdomar så att man luras att sätta sig i närheten av dem. Den här hade högtalare på sin mobiltelefon och roade sig med att spela sin vedervärdiga eurotechno för oss andra stackare. Vad är egentligen grejen med högtalartelefoner? Kanske borde jag också ha en för att kunna ge igen. Då skulle jag spela FGFC820 och upplysa världen om detta okända band. Jag hittade dem på Last.fm och tycks inte kunna lyssna mig mätt. Faktum är att jag är ett av deras största fans bland Last.fm-lyssnarna. (Tyder på att de behöver flera...) Annars brukar jag snabbt "slita ut" bra musik genom att lyssna sönder den (spela inte soundtracket till Matrix för mig, snälla), men den här gången verkar jag ha hittat det som passar mig... och som jag ska dela med mig av som blivande mobil-24is. ;)

Förövrigt...
vill jag se den där filmen om Bob Dylan. Nån studentblaska skrev lite nedlåtande att den passade Dylan-fans "så du kan sluta läsa nu och ge tidningen till någon gammal gubbe". Hey, jag gillar Dylan och är inte särskilt gubbig alls, sådetså! ;(

Kommentarer
Postat av: Tagge

Här har du en till som gillar deras musik.
Men jag skulle vilja spela den på min nya högtalaranläggning så att taket lyfter sig.. ;-))

2008-02-10 @ 22:43:55
Postat av: Kaprifol

Hihi! Det ska nog gå att ordna det, på något sätt. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback