En wannabe-bimbo filosoferar :)

Det ser väldigt fint ut idag så jag ska gå en liten sväng ner på stan för att njuta av solen. Först av allt ska jag äta en skål med cous-cous och Bangalore-curry samt ett granatäpple, en av mina favoritfrukter just för att den är så krånglig att äta och dessutom färgar av sig på allt. Det gör det till lite av en sport. Jag mot granatäpplet, liksom. :)

Jag antar att jag kommer att se modern ut på stan för tydligen har jag blivit på modet igen, jag kan inte hjälpa det. Jeans av den sort som egentligen inte är snygga kombinerat med T-shirts med gräsliga färger, mönster och fåniga texter är väldigt trendigt helt plötsligt. Det är lite skojigt på sitt sätt. :) När jag ändå pratar om ytlighet kan jag passa på att påpeka att jag inte längre läser Veckorevyn. Jag läste den enbart för deras chefredaktörs skull och när hon nu arbetar med deras webbsatsning istället så kommer jag att övergå till att läsa "Veckis" på nätet. Ytlighet utan själ och utan en person som ger charm åt det ytliga är inget för mig.

Nu ska jag nog ändå inte säga något, för på bussen till Göteborg syndade jag med att läsa ett betydligt värre modemagasin, ett som tar sig själv på stort allvar. (Men vad skulle jag göra, plugga i all sin ära, men fyra timmar kognitiv modellering på en buss... no way!) Det allra roligaste var en artikel om hur man framstår som smart. Inte hur man blir det, utan hur man framstår som en icke-bimbo om man vill impa på någon. Det var inte så svårt. Man ska sluta säga saker som "Lilla jag fattar ingentiiing" och man ska lyssna på nyheterna "även om det är tråkigt". :) Jag ska börja redan idag!

Dagens låt:
"Alles klar auf der Andrea Doria" - Udo Lindenberg
Dagens flärd: Hårinpackning
Dagens studier: Entreprenörskap! Sen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback