Uppdatering

Jag vet att det finns en person som vill att jag bloggar eftersom den personen är kalenderbitare och vill hålla koll på allt jag gör. Om hon tittar tillbaka och ser att det saknas information så börjar hon undra vad som händer då, förmodligen inget spännande alls. Den personen är jag själv, förstås. :)

Såhär är det alltså: i maj flyttade jag till något lite större med stor balkong och allting. Det har jag nämnt tidigare, men jag har inte sagt något om hur mycket lådor det var och hur mycket det var att stå i. Mycket, säger jag bara. Sedan dess har mycket tid gått åt till att pyssla hemma, ordna saker, bjuda på kafferep (det ska bli fler!), plantera på balkongen och sådana saker.

I samma veva som flytten höll jag på med en viktig grej på jobbet, nämligen att ta examen. Det kan man ju tycka att jag har gjort förut, men detta var alltså första steget på min forskarutbildning som avslutades. Ett litet mellansteg som inte alla känner till att det existerar, men det gör det. Det skulle skrivas och presenteras och allt sånt. Jag och Blaufish spontanreste till Öland för att fira. Jag har alltid velat se Öland, nämligen. Innan dess var jag på solig, saltstänkt jobbresa i några dagar. Trevligt det, jag tycker om hav i alla dess former.

Hursomhelst, nu har jag semester och hänger med Blaufish. Vi äter tomatsoppa och kollar på gamla sci-fi-filmer. Gott så! :)

Borgholms slottsruin på Öland! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback