Det bubblar i en pyts

Jag har tagit fram en liten surdeg från frysen och efter lite ompysslande bubblar den nu som den ska. Det gick oväntat fort, faktiskt. Det måste vara en ovanligt snäll surdeg. Just den här har jag fått av vänner (den heter Herman, sa de) och den har fått sova i frysen ganska länge nu eftersom jag i höstas faktiskt inte kunde ta hand om en surdeg, den kräver ju daglig ompyssling i tio dagar och jag var sällan hemma så länge i streck, men nu kommer jag nog att vara det, annars tar jag degen med mig. :) Jag kunde helt enkelt inte säga nej till att ta emot Herman, trots problemet med tidsbrist. Nu ska han alltså få blomma ut. Surdegsbröd har jag aldrig provat att baka även om det är väldigt trendigt och gott och även om mamma har ställt små påsar med surdegskultur i kylen så att jag ska ha. Ska bli spännande att se hur det hela utvecklar sig!

Kommentarer
Postat av: Mikkelhege

Thanks for the info!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback