De små nyanserna

Jag hittade en spännande artikel i en gammal kulturbilaga från SvD. Där finns det oftast något intressant, men det här var extra bloggvärt tyckte jag. Det handlade om konstnären Hans Eijkelboom som fotar människor som gör samma sak som de andra som fotats (mängder av bilder på mammor som shoppar med sina döttrar t.ex.) eller folk som klär sig likadant. Främst stod det om "Paris - New York - Shanghai", ett fotoprojekt där personer från dessa tre städer fotograferats och grupperats efter vad de har på sig: män i randiga tenniströjor, personer med handväska från ett visst modehus och så vidare. Likriktningen är slående, samtidigt som små lokala trender och influenser syns. Jag tycker att det här är intressant och spännande, helt enkelt. (Nu till ett vågspel. Jag ska länka till ett filmklipp som jag själv inte har sett i sin helhet. Jag tar inget som helst ansvar för innehållet. ;) Här har vi det: ett föredrag om Paris - New York - Shanghai.)

Kommentarer
Postat av: T

Jättekul att läsa detta inlägg om en intressant artikel! Och bra att du inte tar ansvar för föredraget.. :-)

2011-01-20 @ 08:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback