Att rösta utan röst

Nu är det olidligt spännande med valvakan. Jag vaknade tidigt och gick och röstade i ottan. De enda som var på plats var några ovanligt pigga valfunktionärer, en och annan pensionär samt en mycket ung piratpartist i lila T-shirt. Det var inte en oväntad skara människor, piraterna är starka här, pensionärerna likaså. Själv är jag inte alls stark, men gjorde min plikt ändå och släpade mig ut trots heshet och hosta. "Föredömligt [att rösta ändå]!", tyckte en av mina föreningskompisar som jag träffade när jag skulle köpa hostmedicin. Kanske det, men även lite småfarligt för allmänheten. Hursomhelst, alla ni som röstat, (nästan) oavsett vad ni röstat på - ni är alla föredömen.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Synd bara att för många röstade på SD! Eller ja, det är ju det demokrati är, men ändå. Får nog tröstäta upp resten av rulltårtan ikväll. ;-)

2010-09-20 @ 08:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback