Oslo i november

Jag har varit i Oslo på konferensresa. Det är mycket sånt den här hösten, det är till viss del därför jag inte bloggar så ofta: det är  så mycket som händer IRL att jag har fullt upp med att vara med om det istället för att berätta om det. Vad jag kan säga om just Norge är att allt är dyrt och att det är mycket kallt där, men att sådant går det att leva med, för Oslo är fint och resten av landet är säkert ännu finare, men denna gång blev det bara Oslo. Jag besökte Munch-museet (skriet!), gick längs paradgatan Karl Johan och försökte göra mig förstådd på "skandinaviska". Jag har även lärt mig lite norska från TV-nyheterna: ett ord som var jätteroligt och väldigt norskt, men som jag har glömt, samt ordet "glattcelle" som betyder häkte. Alltid något! :) På tunnelbanan såg jag en kvinna som såg på pricken ut som Mette-Marit, även om det är orimligt att det var just hon. I yngre år tog hon säkert trean till Jernbanetorget, men inte nu. En teori är att hennes frisyr och stil har blivit en trend, en annan är att alla norskor ser ut sådär. Precis såsom alla svenskor är blonda och snygga (och heter Inga och badar i fontäner). ;) Nä, jag vet inte, men stirrade gjorde jag nog. Nu ska jag hälsa på Fisken, det var alldeles för länge sedan. Nedan syns en ganska vanlig syn, kung till häst. Det ovanliga är måsen. Vad den har för sig, ja därom tvista di lärde. :)



Kung till häst, mås till kung.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Norrmän är blonda, hurtiga och går på tur varje söndag, det vet väl ALLA. ;-)

2010-11-23 @ 21:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback