Experten

Igår när jag tog en välbehövlig glasspaus i solen såg jag en trevlig systemadministratör som jag jobbade med för några år sen. Han vankade fram och tillbaka. Jag frågade om han höll på att kläcka idéer, men han sa att han väntade på en person som skulle lämna över en oboe till honom. Spelar du? frågade jag tveksamt. Jo, det gjorde han. Han var bättre på barockmusik än på datorer tydligen. De som är väldigt bra på datorer kan förstås vara minst lika bra på andra saker, men jag vill se det för att tro på det. ;) Så dök det då upp en man med en liten blå väska formad som en sån där kinesisk lyckokaka. Ur denna tog han upp ett antikt instrument med vackra ornament på. De båda musikerna pratade om rör och trattar. Har du någonsin sett något sånt här? frågade de mig, och det hade jag förstås inte. Man ser något nytt varje dag. :)

Kommentarer
Postat av: Mhwc

Bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback