JavaCard 3

Svårt att tro idag kanske, men den här bloggen var tänkt att åtminstone delvis vara en smartcard-blogg. Idag får den vara det igen. Det är så mycket tissel och tassel om nya JavaCard 3.0 att jag faktiskt måste nämna det. Helt ny är teknologin inte, den har något år på nacken eller så. Samtidigt har de nya korten inte hunnit sprida sig nämnvärt ännu, vad jag förstår. Jag känner ingen som faktiskt har kodat något för 3.0, men flera som skulle vilja. Jag också, såklart, även om jag inte har någon direkt anledning just nu. Å andra sidan, vad ska man säga om ett smartcard som kan köra servlets? Jag är tveksam till att ha en liten webbserver i mina smarta kort, men det kanske bara är jag. Här finns länkar och matnyttig info och här finns en trevlig artikel som visar hur det nya ser ut. Det ser fint och lätthanterligt ut så det är väl bara att vänta och se vad framtiden för JavaCard 3.0 blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback