Referat

En händelserik helg och ännu finns det lite kvar av den. Nu är det dessutom sol som jag ska passa på att gå ut och njuta av en liten stund. Detta tror jag kan ha hänt:
Fredag kl 15: Fikar med några kollegor och säger att jag skulle ha grillat på kvällen. Det uttrycks viss munterhet. Molnen ser minst sagt hotfulla ut.
Ca 18: På väg hemåt. Jo, det duggregnar. Nån grillning blir det inte, men klubbkväll ska det minsann bli.
20: Tröttheten efter en intensiv vecka som inkluderat jobbresa och lite av varje börjar märkas. Jag bestämmer mig för att vara spontan och bara "slänga på mig nåt" för kvällen.
21: Lyckats slänga på mig nåt och ska kila ner till bussen då min brandvarnare börjar löpa amok. Gahh! Får spatt.
22: Problemet förhoppningsvis löst. Befinner mig på klubben och försöker få till lite stämning med camouflagenät och grejer tillsammans med en klubbkompis.
23: Spelar mexikansk och portugisisk aggrotech. Får uppmaning om mer dansmusik av krogägaren. Råkar lägga på Combichrist och det gillas. (Märks ingen skillnad hos gästerna dock, de dansar inte utan pratar lugnt vidare om sitt - det är än så länge nästan tomt på stället.)
00: Häver ett jätteglas vatten utan att blinka. Gubbarna i baren gillar detta. En duktig DJ spelar skivor nu, men fortfarande inget röj. Var är folk?
00:30: Nu är folk här. Attans vad de ser ut. Blöta kläder och hängande hår, en ny trend? OK, det ösregnar.
03: En rolig kväll är över. Alla verkar glada och nöjda. Toppen!
04: Kommit hem bra med en låda korvstroganof som färdkost.
Lördag, svinottan: Brandvarnaren lever än!
Brunchdags: Väcks av telefonen. Jo, det var kul igår.
12: Surfar, dricker kaffe, vaknar. Ska på möte, ingen brådska.
13: Hjälp, mötet! Vad ska jag ha på mig? Försöker hitta nåt som ser snyggt ut när det blåser, som fladdrar och sådär. Hittar något snyggt och hoppar i det. Går en rask promenad ner på stan.
14: Föreningsmöte med pizza! Dags att summera gårdagens fest och planera nästa. Planerna är stora och pizzorna likaså.
16: Höstens fester planerade! Vi har även kommit fram till att a) vi är trötta och b) att möten inte bör hållas dagen efter fester.
16:30: Väntar på bussen hem och hjälper några personer från en sportbutik att plocka ihop nån sorts fotbollsmål som de använt till ett reklamjippo. Det behövs tre pers för att få ner det. Får fina pannband som tack. Tack!
17: Hemma. Sooova! Nej, vänta nu, det var nåt ikväll... Justja, flyttfest!
18: Mumsar kikärtor och fixar en CD med synthmusik åt värdinnan. Lägger ner min själ i musikvalet, såklart. ;)
19: Hittar några bekanta på vägen. De ska till samma fest, vilken slump!
20: Oj, tänk hur fel man kan ha om folks inredningssmak. Snyggt på sitt sätt, men det känns väldigt... ryskt. Ganska speciella utsmyckningar här, måste jag säga. Nej tack, ingen vodka, jag tar gärna vatten istället... och en lyckokaka. Vänta, är det rysk text i den här?
21: Jaha! Det är en temafest! Såklart! (Cirkeln är härmed sluten. Vanligtvis brukar jag komma utklädd till helt vanliga fester. :)
01: Hemma efter en trevlig kväll!
För tidigt: Någon lär sin lille son att spela cricket utanför. De verkar ha kul. Nåja, dags att gå upp.
Lunch: Jag har korvgryta hemma! Yay!
15: Fått det städat och fint här hemma. Helt klart dags att lata sig lite framför datorn och planera en liten tur ut i det gröna! (Till affären kanske, eller runt kvarteret. Det finns ju gränser. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hur mår brandvarnaren nu? Den kanske var i behov av nya batterier. De kan hålla på sådär då.

2010-06-14 @ 10:05:55
Postat av: Kaprifol

Jo, så var det nog. Den mår inget vidare, men jag har ringt min hyresvärd om inte annat. Kanske var det tråkigt att sitta i mitt tak och glo. :)

2010-06-14 @ 13:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback