Ingen fara alls

Fisken bad mig att skicka ett SMS när jag befann mig i en viss stad nära Göteborg eftersom han då skulle veta om bussen var i tid, eller om han skulle hinna cacha lite extra. Jag roade mig därför med att skicka SMS från varje liten håla vi passerade. Det borde ju vara uppskattat, liksom. ;) Sen fick jag dock tillfälle att skicka bästa SMS:et nånsin, alla spänningsladdade SMS urmoder, nämligen "Bussen brinner!". Givetvis med en förklaring att jag var utanför bussen och det det inte brann mycket eller sådär. Vad som hände var att något framme hos föraren började ryka, så han stannade vid vägrenen och alla fick kliva ur och slå sig ner på en av de där fina gräsvallarna som finns längs med vägarna här i landet. Det blev den där sortens gemenskap som det så sällan blir. Folk pratade, fikade, plockade upp datorer, ringde sina nära och kära och hade det allmänt mysigt i 20 minuter tills det uppdagades att det som rykt var ett trasigt lysrör och inget värre än så. Nu åker vi alltså vidare, bara en liten stund försenade och utan belysning. Klart bloggvärt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback