En gång skunk

När en plats där jag har varit försvinner så försvinner även lite av mig, så ser jag det. Att Skunk.nu läggs ner var en mindre överraskning än att Lunar lades ner. Rykten om Skunks nedläggning började gå redan för flera år sedan, detta långt efter att jag slutat vara aktiv. Det var alltså inget oväntat besked som nådde mig idag (annat än att det faktiskt är imorgon som siten ska ner). Det hade varit roligt att logga in en sista gång, men Skunk är trött, den vill inte logga in någon. Hursomhelst: det handlar inte om dataförlust eller kontaktförlust - jag har sparat ner det jag vill behålla och sett till att på annat sätt får kontakt med de jag tyckte bäst om på Skunk, detta för många år sedan då jag loggade ut, inte för gott, men nästan. Ändå, min skunkpersonlighet skulle fylla 12 i år så jag tänker låta henne fortsätta göra det. Jag kommer även fortsättningsvis att referera till "skunklila" som en färg och förvänta mig att folk förstår vad jag menar. :)

Metro teknik har idag rubriken "Facebook tog död på Skunk" på framsidan av sin papperstidning. I nätversionen av tidningen är det inte riktigt lika dramatiskt, men nästan - läs här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback