Nu bor jag i en lägenhet

När jag städar tänker jag på TV-programmet "Room raiders", det har jag säkert bloggat om förut, men det är värt att nämna igen för det är mitt bästa städknep. Själva tanken på att ett MTV-team och nån jobbig tonåring ska rota i mitt hem gör att jag vill göra det lite extra fint så att det inte finns något att klaga på. ;) Sen läser jag en hel del inredningsbloggar också. De brukar visa hur mysigt de har hemma. Det vill jag också visa, bara sådär. Tänkte att jag skulle citera Raymond & Maria också som jag sitter och lyssnar på just nu (ni minns dem säkert, de var stora för några år sedan), det tycker jag passar till bilderna.

"Nu bor jag i en lägenhet / tittar efter större / det vore skönt / att ha ett sovrum till"

"Jag kan cykla till jobbet / det tar bara en kvart / så man vill inte flytta / för långt åt fel håll nu"


"Och jag vet inte längre / om det jag sagt är nåt jag själv har kommit på
/ eller om jag hört det av nån som / pratar högre än jag"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback