Lova

Jag glömde faktiskt bort det där med nyårslöften, men jag brukar å andra sidan inte lova något speciellt. Vad jag skulle vilja göra annolunda detta år är följande:
  • Planera saker - vad jag vill göra här i världen, när och hur - lite bättre, inte så mycket för att det behövs utan för att det är roligt att planera- Jag tycker om att göra listor. :)
  • Ta hand om bloggen - designa om den, kanske byta bloggmotor och förstås bli bättre på att svara på alla gulliga kommentarer (som brukar dyka upp när det är tisdag :).
  • Träna lagom mycket - under hösten blev det 1-2 pass i veckan från att ha varit 4-7 pass/vecka året innan. Tre är nog ganska lagom, men det bygger rätt mycket på hur passchemat ser ut och hur mina jobbtider blir. Krockar saker så överväger jag att ta med mina studenter på onsdagsaerobics. ;)
  • Träffa Fisken ungefär var tredje vecka, helst lite oftare. Så har vi gjort de senaste åren och det funkar bra. Tyvärr är 2010 ett år med få långhelger. Hoppas på ett bättre, mer särbovänligt år 2011. :)
  • Sälja/ge bort saker som jag inte behöver. Det handlar inte om något överflöd utan om det ohållbara i att ha en TV under köksbordet och tre extra datorskärmar (en i städskrubben, en i förrådet och en bakom fåtöljen). Bättre begagnad kurslitteratur i kretsteori med mera ska också bort. Långt bort, gärna.
  • Sirius, men fina gamla dator, behöver tas om hand. Hon gör konstiga ljud ibland, helt oprovocerat.
Jag ska inte lova något, men jag tänker försöka med ovanstående. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback