Två för en

När jag tittat igenom bilder som Blaufish tog på vår tysklandsresa kom jag ihåg "Double Coffee" i Lübeck. Det var ett trevligt fik nära stället vi bodde på. Kaffet (i alla upptänkliga varianter) var mycket gott, stället var mysigt inrett och det fanns ett kaprifolsnår på bakgården. Det bästa av allt var dock att det var två-för-en på allt kaffe. Beställde man en espresso fick man en extra på köpet - mycket förmånligt, särskilt om man är två personer som verkligen gillar kaffe. En morgon stod två tjejer, knappt 20 år gamla skulle jag gissa, framför oss och beställde något sliskigt med mycket mjölk, två såna med andra ord. "Två för en!" viskade Blaufish och pekade diskret. Tjejerna hade linnen i samma färg, likadana shorts eller kjolar eller var de nu hade och identiska ganska skrikiga strandväskor. Efter det har jag lagt märke att även här i landet klär sig tjejer som är betydligt äldre än 10 år (när man är tio tycker jag att det är försvarbart att klä sig exakt som bästisen) likadant som sin kompis. Är det en slump? Är modet så likriktat att det är oundvikligt? Finns det någon annan förklaring? :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Såg något liknande i fredags; två tjejer, möjligen något yngre, iklädda korta jeansshorts (det var inte precis varmt...) och gummistövlar (det regnade inte). Så hade de någon tröja eller liknande också (nähää ;-)), men det lade jag inte på minnet.

2010-08-30 @ 10:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback