Rätt tid och rätt plats

För några veckor sedan gick jag och Blaufish och handlade. Vi diskuterade tvillingar - om det är arvet eller miljön som formar deras personligheter. (Ja, det är det. ;) Låt oss säga att ett tvillingpar skiljs åt vid födseln och växer upp i helt olika miljöer? Hur lika blir de? När vi som bäst pratade om detta fick jag syn på en affisch för en ny, svensk långfilm som hette "Bröderna Karlsson". Bara genom att kasta ett öga på affischen var handlingen självklar (samt att det var någon form av relationskomedi med förvecklingar och förväxling, det var också uppenbart). Den handlar om omaka tvillingar, va? sa jag. Jo, svarade Blaufish. Det är för att vi formar världen du och jag, tillade han. Tja, det kanske inte riktigt stämmer, men en väldig tajming, det har vi. :)

Kommentarer
Postat av: Busk

Det kallas ju även synkronicitet. Hur som helst ett rätt så intressant fenomen.

2010-08-09 @ 22:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback