Det gör de visst!

Nu ska jag berätta hur det är med det där med aerobics. Jag tränar som bekant detta nästan varje vecka och av någon anledning är det bara tjejer som går på passen. Häromdan pratade jag med en kompis som skulle skaffa träningskort på stället där jag tränar och han ville veta hur aerobicspassen var. Jag sa att de var bra, men varnade för att han skulle vara enda killen där. Det tyckte han var väldigt konstigt, för i staden han kommer ifrån från början är det inte det minsta konstigt att killar tränar aerobics. Varför skulle det vara konstigt egentligen, det är ju allsidig konditionsträning. Så, här har vi nu en teknologkille, 25+ som kan göra v-steg och grape wine och allt vad det heter, utan att snubbla över sig själv. Hans kompisar kan tydligen detsamma. Det finns två tänkbara förklaringar här: 1) han är från en storstad och 2) staden ligger i Indien. Vi ligger uppenbarligen efter i min del av världen.

Så, nu hoppas jag på lite ändring här. Upp och hoppa! Kom ihåg att 1) det är modigt att prova på nåt nytt, 2) coolt att vara bra på något (nästan oavsett vad) och 3) charmigt att våga prova fastän man inte är så bra. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback