17 år

Jag lyssnade på Veronica Maggio och kom att tänka på min tonårstid. När jag var 17 år hade jag en webbtidning, ett så kallat e-zine. Alla hade det då, det var den tidens bloggar. Jag hade ett tillsammans med några nätväninnor också, ett som skulle vara en tjejtidning för tjejer som vi, sådana som läste böcker, programmerade, tecknade och skrev saker. Det var nog mest vi som läste, men det räckte. Det är ju lite så det är med bloggar också, de är i många fall mest till för den som skriver. Hursomhelst, jag hittade bilder från min egen lilla webbtidning.  Den skulle vara ett slags stöd för den som kände sig ensam i cyberspace (det hette så). Det gjorde inte jag, jag kände mig mycket hemma där. Såhär kunde det se ut. Betänk att bilderna är från ett annat årtusende.

 

"Det var 17 år / 17 år i staden där jag växte upp och så /

Märker du hur fort det går? / och jag var 17 år / ville inte va' den som blev kvar"

...

"Vad mer vill du veta / fråga bara / jag berättar vadsomhelst"

 

 

"17 år" finns att lyssna på här. Nostalgi för alla som växt upp i en småstad, oavsett om de hade en webbtidning, en blogg eller något annat när det begav sig.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Vad fint! På den tiden höll jag nog mest till på lunarstorm, tror jag.

2010-04-24 @ 11:03:54
Postat av: Kaprifol

Tack! Hängde på Lunar gjorde jag iofs också. Kjamiz! (Visst hette det så? ;)

2010-04-24 @ 11:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback