Ungdomlig, jag?

Några studenter ska förbättra en del av vår internwebb som ett litet projekt och ska därför intervjua oss som använder systemet. Jag hade tid så jag bokades in på en kort intervju idag på ett ställe där IT-studenterna brukar ha sina gruppmöten. När jag kom dit mötte jag en föreningskompis som med låtsad upprördhet hälsade med "Vad gör du här?!" (IT:arna skojar ofta om att det där är deras revir och att de inte vill se andra studenter där) och jag sa att det undrade jag också, men jag letade efter en grupp jag skulle träffa som inte dykt upp. "Ja, inte letar du efter mig iaf", tyckte han. En annan student undrade vilka jag skulle träffa och jag sa att jag skulle intervjuas av en studentgrupp kl 10. Då stelnar min föreningsbekant till. Han är på väg ut, men vänder sig om "Vänta nu, heter du ... i efternamn? Shit, då är det du som ska intervjuas av min grupp! Asså, förlåt, men vi ska ju prata med anställda och jag trodde inte att du jobbade här. Jag trodde att du pluggade nåt. Sorry, verkligen.". Jag tar det som en komplimang. :) (Värt att notera är att de var väldigt proffsiga och gjorde ett bra jobb. Lycka till med projektet nu!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback