Allt för konsten!

Ni som har tittat på anime nån gång har säkert sett "Love Hina", det är en klassiker. I såna fall minns ni det unga datorsnillet Kaolla Su som ibland programmerar så intensivt (och äter bananer under tiden) att hon måste använda fötterna på tangentbordet. Jag vet att jag brukade skoja med mina animenördvänner om att jag skulle lära mig det där, men det var bara på skoj förstås. ...tills idag. Jag behövde ta en skärmdump av ett enskilt fönster, vilket man gör med Alt+PrtScr, två tangenter som det är mycket långt mellan så att två händer behövs. Samtidigt behövde jag hålla upp något med ena handen. (Mer specifik vill jag inte vara, men det handlar om tekniska prylar som har med jobbet att göra.) Hursomhelst. Det var inte en själ kvar på kontoret. Ingen som kunde hjälpa till att hålla och ingen som kunde se och förundras. Plötsligt inser jag att min träning har börjat ge resultat i form av vighet. Skärmdumpen då? Den blev bra, men nästa gång tar jag en vanlig skärmdump och klipper ut fönstret. Tror att vissa saker bara ska göras en gång. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback