Från fjälldagboken

När vi var i fjällen i somras skrev jag fjälldagbok för att inte glömma något och för att kunna blogga om det efteråt, men vissa saker är lite för speciella för att passa bra i bloggform. Det går inte att beskriva hur höga bergen är och de ser små ut på bild. Sen var jag faktiskt för trött för att skriva en sammanhängande dagbok också, ska medges, men jag ritade istället. Nu när det börjar bli höst är det dags att plocka fram sina sommarminnen, tycker jag. Detta var vad jag såg när jag satt vid bordet i stugan i Sälka där vi sov efter tredje vandringsdagen. Sälka var fint - det fanns bastu där och vi hade längtat efter den sedan vi hört ryktet av en brittisk tjej som lovordade den. :) Det var den tredje dagen jag började förstå att det handlar om en resa, inte om ett mål. Det är inte så djupt, det är bara en insikt som måste göras, annars blir det inte lika roligt. Att längta efter målet och sedan komma fram till Abisko skulle nog inte ha fungerat lika bra för mig. Det var även i Sälka mina fötter började bli vettiga. Jag hade nämligen sett till att skaffa mig skavsår innan vandringen, i förebyggande syfte. ;)

Blommorna är isranunkel har jag fått veta.
...och nej, det står inget hemligt på baksidan av pappret. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback