Kodkaka

Jag har utlovat bildbevis till de som inte kunde se den IRL, så här är den, kodkakan. Det var nog tänkt att den skulle bli lite mer tårtig än kakig, men god var den och så var den som sagt maskinläsbar (nästan, den buggade lite) vilket var huvudsaken. Vi hade ett litet internt firande på jobbet nämligen, där det som firades hade med streckkoder att göra så garneringen var självklar. Hur den skulle appliceras var inte alls lika lätt: florsocker överallt, vit choklad som inte täckte, någon vaniljsåshybrid som skulle vara till konturerna, men hamnade "all over the place" och sedan ännu mer florsocker för att det skulle se någorlunda jämnt och trevligt ut. Jo, jag använde en mall, men det hjälpte inte. Bra mycket klurigare än jag trott att det skulle vara, men roligt. *s* Nästa gång håller jag mig till en typ av material istället för: "Lite sånt? Nä, inte bra.. lite sånt då? Nä... Laga med det här? Nu tog det slut, lite mer sånt där då... Hmm...". Nu har jag bildbehandlat lite här, men det tycker jag allt är tillåtet. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback