Det var inte jag!

Jag tänkte inte alls på det då, men faktum är att min lilla reflexälg hängde med mig ut på alla helgens äventyr. Det är inte alltid han får göra det, ibland bär jag en mer diskret reflex, men den här gången smet Älgen med utan att jag såg det. Det började när jag skulle ut och shoppa i lördags. Om jag skriver inköpslistor så står det oftast vuxna saker som fullkornscouscous på listorna, men den här gången stod det t.ex. "grönt nagellack". Det var förstås älgen som suddade mina saker och skrev ner roligare. Efter handlandet fikade vi med A på ett fik där det var mysigt, men så mörkt att jag höll på att somna. Vi lyckades flytta till en soffa i ett ljusare hörn - mycket bättre. Uppskattat av Älgen också som gillar att reflektera ljus. Långfika blev det och sedan snabbt hem och byta om för att gå på vispoesiföreställningen som var jättefin och hölls i en pytteliten, fullsatt teaterlokal i gammal stil. Folk fick klämma ihop sig så gott det gick. Älgen gömde sig mellan bänkraderna. Där ser man inte så bra, men man hör desto bättre. Sångpartierna var så bra att jag ibland ville dra efter andan, men det gick inte så bra att andas lätt i kvällens outfit. *puh* Sedan fortsatte vi till ett firande av Earth Hour - klimatfestival med estradpoesi och tända ljus. Fint initiativ det hela, tyckte Älgen och beställde in hallonsoda. ...och så avslutades kvällen långt senare på Klubben. I efterhand förstod jag att någon hade spelat nio(!) låtar med And One under mina pass, men det kan jag inte rimligtvis ha gjort. Visst var det Ä...? ;)


Klart misstänkt för långfikande, inköp av grönt nagellack
samt spelande av nio lättlyssnade stycken musik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback