Hon den spontana tjejen

Jag ska ut ikväll: se en vispoesiföreställning, fira Earth Hour och sedan gå på synthklubb och mixa så att skivorna brinner, typ. Den här gången tänkte jag låta bli att göra som jag alltid gör, alltså prova kläder, lägga ansiktsmask, pyssla med grejer och stressa timmarna innan festen. Istället vore det skönt att vara den där spontana tjejen som bara slänger på sig nåt och går ut. Tyvärr är inte spontanitet min starkaste gren så jag har löst problemet genom att nu på förmiddagen krångla med allt det där som det är roligt att krångla med och efter mycket om och men valt en snygg outfit som jag lite spontant kan kasta på mig ikväll. Det är rätt skönt att ha allt gjort i god tid. Mobilen är laddad och jag har ett varmt utomhusombyte samt nummer till alla stans taxibolag. (Mina nära och kära kan sluta oroa sig här. Ja, jag klär mig varmt och ser till att ta mig hem bra.) Nu tänkte jag ta en shoppingtur på stan, (nästan) helt oplanerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback