Efteråt

Jag bakar grovt bröd med rivna morötter i, tvättar, städar och skurar spisen. På så sätt hoppas jag slippa epitetet "världens mest dekadenta människa" trots pizzalunch och glassmiddag. ;) När jag vaknade i eftermiddags - oklart när, tiden är ju ur led nu - var min första tanke att somna om för att slippa ljuset. Sedan hävde jag två koppar kaffe och försökte få i mig några smörgåsar medan jag såg en dokumentär om krabbfiske, men den gjorde mig sjösjuk. Plan B var att göra hemgjord vätskeersättning vilket är mycket nyttigt och bra, men det hindrar inte drycken från att vara vedervärdig ändå. Så, jag insåg att det var dags att ta tag i saker så jag kollade mig i spegeln och fick se Draculas farmor. Nästa gång blir det vattenfast eyeliner, det säger jag bara. Nåväl, håret var iaf stort nu. Verkar som om resultatet av tupering tar lite tid på sig innan det visar sig. Efter tvagning hade jag fortfarande svart glitter i ansiktet och fick vira in håret i en turban eftersom jag gjort en inpackning jag inte ville droppa ner mitt hem med. Därefter gick jag ut för att handla pizza och få lite frisk luft. Jag lyckades smita in på en tvärgata innan en av mina projektgrupper hann få syn på mig. Reaktionsförmågan är det inget fel på. ;) Där nånstans sände jag en medlidsam tanke till er som drack alkohol igår, för det gjorde inte jag. Jag drack inte en droppe, men det blev lite sent och lite för lite vatten, antar jag... och för mycket svart glitter. :) Tycker att det var värt det.

Kommentarer
Postat av: annatula

-Jag har också känt mig helt bakis idag - och det känns så himla orättvist efter en helnykter lördagskväll! Men jag lovar, du var snygg i håret i alla fall de delar av kvällen när jag var närvarande!



ps. dustanddiamonds.blogg.se ds

Postat av: Lizaloop

Vissa dagar är det tillåtet att känna sig sådär, allt kan ju itne vara på top hela tiden :)

2009-03-30 @ 10:05:23
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Haha, och jag som kom att tänka på en viss midsommarfest. ;-D

2009-03-30 @ 15:03:44
Postat av: Kaprifol

Annatula: Åh, finaste bloggen! Den ska jag följa!

Lizaloop: Det är väl så. Idag kändes det betydligt bättre.

Elisabeth: Vilken då? Nu minns jag ingenting alls. ;)

2009-03-30 @ 19:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback