Slänga sig i ån

Jag hade gärna varit en sån person som möter morgonsolens första strålar, stiger upp efter åtta timmars god sömn och tar sig ett dopp i det blåa havet. Jag mötte visserligen solen när jag var påväg hem imorse, men det räknas nog inte. Jättekul igår förresten, lyckad grillning och en kul klubbkväll. Även om jag och många med mig var lite trötta efter att ha vistats ute i sommarhettan så var det fullt ös som det brukar. Jag lyckades ådra mig skavsår under kvällen (och ska vårda dessa enligt Fiskens instruktioner) trots att jag tog det relativt lugnt på dansgolvet. Nästa gång utlovar jag skönare skor och mer fart på mig... och att jag ska se till att sova ut innan jag spelar skivor. Att mixa S.P.O.C.K. med något tidigt av Grendel är väl i bästa fall oväntat (fast folk såg glada ut och det är väl lite huvudsaken). Efter att ha kommit hem (och det var ju inte helt tidigt, eller vad man ska säga) sov jag mycket riktigt mina åtta timmar och vaknade av att några barn levde rövare utanför huset (samt av att det var 30 grader inomhus). Jag bestämde mig rätt omgående för att det skulle badas, men här finns inget hav och inte någon vettig sjö på gångavstånd (eller med bra busskommunikationer till) heller så jag gjorde som ankorna och musslorna och valde ån. Inte det hippaste stället i stan, men den har sina anhängare och badar man på rätt sida av reningsverket (vilken det nu är, där jag badade såg vattnet oroväckande näringsrikt ut) ska det vara OK. Strålande skönt med en simtur, hursomhelst! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback