Det är dags

Det här är i sanning ingen politisk blogg, men nu tänkte jag "göra en Blondinbella" genom att uppmuntra till röstande i EU-valet. Kom igen nu, ni gör en insats och får vara med och bestämma lite, lite grand. Antingen förtidsröstar ni som jag har gjort (på uni där jag jobbar, hur nära och smidigt som helst) eller så passar ni på under söndagen. Vad ni röstar på, det är helt upp till er. Tycker ni att det är krångligt med själva valproceduren så finns det info på val.se som är en av de mest lättanvända webbsidor jag sett. Seriöst, att få en webbsida att bli tydlig är verkligen inte enkelt. De ljusblå blommorna som pryder sidan förstår jag inte riktigt (uppdatering: de är borttagna nu, man ser istället en lustig gubbe som röstar), men i övrigt (in i minsta detalj med symboler och allt) är det väldigt bra gjort, anser jag.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Udda med små ljusblå blommor med tanke på att ett visst parti har en liten (ljus)-blå blomma som symbol; bättre med den röstande gubben. :-D Jag hade tänkt rösta idag, men så drabbades jag av röstningsambivalens och kom fram till att jag kunde vänta lite till.

2009-06-04 @ 23:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback