20 flikar

Jag var bland de friskare på jobbet idag, vilket inte säger så mycket egentligen för det var mycket hostande och nysande från olika håll. Hursomhelst, jag hamnade i det berömda hackmode och råkade jobba en timma längre av bara farten. Nej, det händer inte varje dag, men ibland så. Grejen är den att jag jobbar praktiskt med huvudprojektet nu, sätter upp utvecklingsmiljöer, kodar och har mig. Hittills har det enda praktiska jag gjort haft med sidoprojekt att göra medan det där viktiga projektet mest handlat om teori (att läsa artiklar, göra litteraturstudier, skissa på eventuella egna artiklar och sådant) och det fyller förstås också sin funktion som ett viktigt förarbete... men nu hörni, nu är jag igång och knackar ihop saker!

Säkra tecken på att Kaprifol prototypar? Jo, jag...
  • Far upp i luften med ett förskräckt utrop om någon knackar på dörren (eller värre, ställer sig i dörröppningen och tittar in).
  • Har minst 20 webbläsarflikar uppe samtidigt (minst fem är utvecklarforum, ofta på andra språk än svenska och engelska - läses efter förmåga, man kan gissa också).
  • Moddar om SDK:er genom att röra runt bland filerna tills inget känns igen.
  • Installerar några extra Eclipse-plugin av bara farten för att de "kan vara bra till något annat".

Kommentarer
Postat av: Blaufish

Vilka språk är de andra sidorna på? Java? VHDL? HTML? :-) ...vänta, är svenska och engelska språk? Shit, två språk jag inte kan koda i! Måste lära mig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback