Ungdom

Nyligen köpte jag vuxentågbiljetter åt mig själv. Det kändes underligt och problemet var inte att det blev så "hutlöst" mycket dyrare än studentpriset för samma resa tur och retur (20 kronors skillnad kan jag leva med ;), utan själva grejen att jag plötsligt ska vara vuxen. Enligt SJ är jag änsålänge ungdom, men inte på senvåren när biljetterna ska användas. Student är jag däremot ganska länge till... men det rådde tvivel om det eftersom jag inte hade fått mitt nya studentleg när jag beställde biljetterna. Enligt de gråzoniga regler som gäller mig och mina gelikar skulle jag förmodligen få ett förr eller senare, men det var otydligt, tyckte jag och valde att inte chansa. Usch, vuxen. Två resor t.o.m. för att strö lite extra salt i såren!

Idag kom mitt studentleg. Hurra! Tacka vet jag Bus4You där man kan åka som junior tills man... ja, inte direkt är något småbarn längre. Min Fisk till exempel är junior, men han är ju å andra sidan väldigt ung och fräsch. :)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

USCH, jag fasar verkligen för att boka tågbiljetter nästa gång. Huuuh, är det enda jag har att säga. Bus4You låter som ett sympatiskt företag. ;-)

2009-02-17 @ 21:58:00
Postat av: Inspirera Mera

Svar: Tack så mycket! Jag kan knappt fatta att det är sant :) Kram Sandra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback