Tillstånd

Jag har chokladpudding och jag har en modetidning av den allra ytligaste sorten, så jag klarar mig. Det är såhär: jag har blivit väldigt förkyld, såpass att jag inte kunnat träna på en vecka. Jobbat däremot har jag gjort, men eftersom jag hade mycket att göra idag och jag visste att jag skulle vara seg skrev jag en lista igår, en punktlista över precis allt jag skulle göra idag. På så sätt funkade det bra med möten och allt som skulle klaras av. Sen är ju grejen den att allt inte går att planera innan.

Hela listan över dagens plötsliga händelser och hur jag hanterade dem i mitt febriga tillstånd...
1) Det ligger en bok om CORBA, detta otympliga system, på min skrivbordsstol på jobbet. Den bara ligger där och jag har ingen aning om hur den hamnat där så jag kontrar genom att stirra på den en stund. Jag vet vilka som kommer in på mitt rum, men ingen av dem har någon som helst anledning till att ge mig en CORBA-bok så det är otroligt mystiskt. Det slutar med att en kollega senare berättar att han "lämnat tillbaka" boken till mig. Vi inser att han måste ha lånat den av någon annan, någon som skulle kunna vara jag, men inte är det.
2) Jag lunchar med A och hon berättar om en person som "jobbar på Opera", vilket i sammanhanget helt uppenbart måste syfta på IT-företaget. Jag blir imponerad och frågar om det är med sång eller med flytt av kulisser. (Helt utan att försöka vara lustig faktiskt, för ibland kopplar man ju bara inte. *s*)
3) Det pratas om stateful session beans med förklaringen "såna som är fulla av state". Jättekul tycker jag, fast det är det väl inte? Näe, inte så värst. :)
4) Jag kommer hem och ser att mitt skrivbord är så gott som tomt, det är ju liksom bara nån svart liten pryl där. Var är min jättestora beiga skärm?! Ah, justja. Jag kommer aldrig att vänja mig vid det där... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback