Stökigt ikväll

När jag var på väg hem för dagen hörde jag musik och insåg att det var torsdag vilket innebär fest. Det stod en polisbil utanför kårhuset där festen skulle vara. "Fylla, förstås" tänkte jag, men fem på eftermiddagen? Sedan såg jag piketbussen bredvid. Jag tittade misstänksamt mot kårhuset och såg hur några arrangörer riggade upp en scen därinne och förberedde inför kvällen. Det såg minst sagt stillsamt ut. Nu såg jag ytterligare tre bussar. I en av dem satt det fullt av poliser med hjälmar och allt. En ensam festerist kom traskande i snön, förmodligen på väg till någon av de där trevliga festerna som brukar hållas innan förfester. I övrigt var allt lugnt. Nu har de allt tagit i för mycket, tänkte jag. Så såg jag hur några demonstranter vänligt men bestämt föstes ut ur en byggnad där det brukar hållas föreläsningar. Jag drog mig till minnes att det skulle hållas en föreläsning om ett infekterat politiskt ämne. Aha, det var därför det var ett sånt pådrag. Demonstranterna verkade inte utgöra någon direkt fara för allmänheten, men visst, stökigt kunde det nog bli och i min mening kan vemsomhelst utgöra en fara för vadsomhelst om det bara finns tillräckligt mycket envishet och vilja.

Så kom jag då hem och hörde ett väldigt tjoande från tvättstugorna. Det kom vatten rinnande längs med vägen också. Poolparty. Stökigt ikväll alltså och förmodligen ingen möjlighet till att tvätta heller. Det händer saker här, det gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback