Pom-pom!

Jag ägnar mig åt att kurera mig, vila mycket och bara läsa lättlästa manualer och specar. I helgen kommer jag förmodligen att göra samma sak vilket är trist eftersom jag hade tänkt åka och träffa min favoritfisk, men jag vill inte smitta så jag får åka nästa helg. Vad jag inte heller kommer att göra är att fira Unix Timestamp 1234567890 som infaller till helgen, sent en natt. (För er icke-nördar, man firar att det är precis 1234... osv sekunder sedan tiden började räknas upp i operativsystemet Unix, typ. Det är förmodligen inget som gemene man firar. ;) Jag uppmuntrar dock er som ska fira det. Gör något storslaget!

Nu ska jag ha te och en pomerans. Vad är grejen med pomeranser egentligen? Jag trodde att det var blodapelsiner jag hade skaffat, såna är ju bra och uppiggande. De såg dock lite fula ut och fruktköttet var blekgult och fullt med kärnor. Smaken var en vedervärdig blandning av surt och beskt. Ändå är de oemotståndliga. Är det inte lite så det är med en del riktigt uschliga saker? :)


30% beskt, 40% surt, 10% fult mjukt skal, 20% kärnor

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Haha, stackars pomeranserna, inte säga så om dem. ;-) De innehåller säkert mycket C-vitamin i alla fall!

2009-02-12 @ 21:10:32
Postat av: Blaufish

Jag tänkte på pom.xml och jordens undergång 2038 när jag läste inlägget.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback