I efterhand

Ett systemtest sista dagen innan en demo ("nu är allt stabilt, ska bara testa lite") utvecklades till en mycket hetsig buggjakt som berodde på att jag i sista stund portat alltihopa till en annan plattform eftersom det skulle se fräsigare ut att dema i den miljön. Så brukar man inte göra, nej. Allt gick bra till slut med lite trådade processer och lite hänsyn tagen till hårdvaruavbrott (interrupts alltså, eller något som beter sig så). Oj, lite plötsligt jobbloggande! Det var länge sedan och inget jag tänkt göra till en vana. (Industrispioner är nog hemskt besvikna nu för det enda jag sagt ovan är att jag kodar och testar - och det är ju sannerligen inget nytt. :) Hursomhelst, allt testat och fixat, men när det väl var klart upptäckte jag att det var sent och att jag glömt att äta kvällsmat innan träningen. Sen vinglade jag på corebollen och körde lite aerobics... och nu är jag då äntligen hemma och sitter och äter en skål pasta-med-tonfisk (och ost ju, ooost!) och surfar runt lite sådär som man gör när man inte alls är pigg.

Jag skulle googla upp något, men hittade av en slump något jag inte alls letade efter: spellistan från en fest jag var på 2002. Helt absurt att den fortfarande finns och att han som DJ:ade då, för 6,5 år sedan, nu har publicerat den. Jag har bara vaga minnen från tillställningen: det var nolle-period, jag var ny liten student och gick på något discoaktigt i kårhuset. Det var trevligt, men musiken var sådär. På det allra minsta lilla dansgolvet man kan tänka sig hade dock några syntare fått lov att spela lite skivor och där fastnade jag. Nu fick jag alltså reda på vad som spelades. Är det någon som blir överraskad om jag säger "Call the ships to port"? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback