Att resa

Fisken har gjort sig redo inför helgen genom att ladda in points-of-interest (ett antal tusen sådana tyckte jag att han sa, men det kan väl inte stämma, hur ska vi hinna det? ;) i GPS:en. Nu ska han bara lägga in geocacher också så är han klar. Själv har jag gjort de två mest tidsödande sakerna, packat sminkväskan och fått panik. Nej, inte riktigt panik då, men jag tycker att det är spännande att resa och ett härke att förbereda sig. Tyvärr verkar få hålla med mig när det gäller just den här resan. När någon säger att den ska till fjällen eller på solresa säger jag förstås "Oj, vad kul! Så spänannde!" och menar det, men när jag säger att jag ska till Stockholm säger folk "Jaha". Hörni, jag är från landsorten. Jag tycker att det är ett stort äventyr det här. Stötta mig lite! :) ...och tipsa om bra museer! Vad vill vi se mer än Naturhistoriska?

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Klart att Stockholm är spännande, det är ju den Kungliga Hufvudstaden. ;-) Garanterat mer spännande än att åka på solresa till en charterort för övrigt (och ja, jag är seriös!). Det är evigheter sedan jag var i Stockholm, men är inte Tekniska museet roligt?

2009-04-07 @ 17:51:24
Postat av: LadyFrost

Wasamuséet är himla kul också! De har läskiga dykardräkter uppställda i montrar som gjorde att jag flippade ur fullständigt...

Postat av: Kaprifol

Tack för tipsen! Tekniska är roligt ja, lite beroende på vad de visar. Kan nog uppskattas av Fisken om inte annat. :) Wasa har jag varit på ett antal gånger, men jag måste ha missat de läskiga dykardräkterna. Värt att gå dit igen bara därför kanske. s

2009-04-07 @ 20:43:40
Postat av: Matilda

Jag vet inte vilka utställningar som visas just nu, men Historiska museet var bra när jag var där. Armémuseum var oväntat bra, med tanke på att jag är totalt ointresserad av arméer och krig och sånt.



/slumpkommentar från en som läser din blogg men aldrig kommenterat...

2009-04-08 @ 09:48:05
URL: http://twitter.com/matka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback