I ett helt annat labb

Jag går en pedagogikkurs i syfte att bli en bättre labbassistent. Något av det roligaste är att jag får träffa en massa andra kursassistenter och lärare under kursens gång - och de undervisar i de mest skilda ämnesgrupper. Att jobba "i labbet" är sannerligen inte samma sak överallt... Själv tycker jag att det kan vara skönt att ha flera olika arbetsuppgifter under en dag, att stänga ner datorn ett tag och gå på kurs till exempel. Jo, tyckte de jag pratade med, men det tar ju så lång tid att starta upp allting igen när man kommer tillbaka. Det tar väl max fem minuter att starta en dator, tänkte jag, men det visade sig att en i min grupp jobbade i ett mekaniklabb med robotar och vem-vet-vad i. Då är det ju en annan sak. Den tredje personen i gruppen inflikade då att hon fick en del problem om hon var borta ens en dag under en vecka eftersom hennes experiment kunde ta en hel vecka och att en dags frånvaro då blev besvärligt. Hurså, undrade jag som fortfarande tänkte på kompilatorer och program. "Cellerna dör om jag inte är där och pysslar om dem". Aha, på så vis. Man får lite perspektiv märker jag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback